Göteborg dag 5

Hemlängtan började av någon anledning sätta in idag:( MEn en tur till Älvsborgs fästning blev det:). Ett smultronställe även det... Vi åkte från Lilla Bommen klockan 12.00 och jag tror jag blev kär *hehe* Biljettkillen... Eller vad man ska kalla honom, pratade som satan med mig på världes göteborgska och sen bara log han i massor... Jag som e ganska svältfödd på sånt nappade och pratade väl lite med honom men sen blev det inte mer.... Tyvärr... Dock fick jag världens leende när vi åkte tillbaka... Lite mer "guts" och jagh ade pratat med honom under färden...

       

När vi så kom tillbaka, hade Sightseeing bussen utan tak kommit tillbaka så vi satte oss på den:)

    

En sak man åker förbi på denna tur e Masthuggskyrkan som ligger längst uppe på Masthuggsberget...Förr fick dom master som klarade testet med att först rullas upp för berget, bara för att släppas ner igen bli master på finare fartyg... Kyrktuppen uppe på den här kyrkan väger 90 kilo!!!!! Och 1986 vann den en skönhetstävling för just kyrktuppar:S

Resten av kvällen spenderades på rummet. Mys det med:)



Puss och kram

Lämna en kråka tack!

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback