Göteborg dag 4

Dagen började som vanligt med dusch och frukost, innan vi skulle åka ut till Bohus fästning... Efter lite kollande av diverse bussar, så blev det rätt och vi åkte mot Kungälv... Efter ungefär en halvtimmes bussfärd, såg vi fästningen och ja kände mig lite snuvad på konfekten på något vis... Den var stor ja... Men jag hade väntat mig något mer... Vet inte vad bara... Nåja vi gick mot ingången för att betala entréavgift... Men bestämde oss för att låta bli... Backkrönen på fästningen var jättehöga och ingan säkerhetsstaket... Nä... Erika tyckte dessutom att tornet och själva byggnaden var lite läskig, och eftersom jag e likadan själv, så propsade jag inte på utan vi vände och gick mot bussen igen... Lite bilder hann jag dock med att ta utifrån...

       




Betyg: Utifrån vad vi såg så.... 3... Omgivningen e ju helt fantastisk... Ligger på en backe alldeles intill Göta Älv... Det syns långa vägar... Men 70 kronor i entréavgift känns mycket... Men men vi såg ju bara från utsidan..


Vi åkte tillbaka och satte oss i lilla söta tåget Stinsen som tar besökaren runt dom centrala delarna av Göteborg... Man ser det från ett ganska gulligt perspektiv.. Sist vi åkte det så spöregnade det... Nu var det nästan olidligt armt och Erika brände rumpan på sätena;)

       




Efter färdenbegav vi oss tillbaka till vandrarhemmet och laddade mobiler samt kamera... Sen tog vi återigen vår filt och gick upp på Skansberget.Erika för att sola och jag för att fota och dricka kaffe... Riktigt mys var det.

       





När vi var nöjda med fotografering och solande, gick vi tillbaka och laddade återigen batterierna... Sen bar det av ner till Centrum igen och där en tur i Paddan...

       

När vi var färdiga mötte vi upp Kahlid, en gammal klasskompis till Erika som numera bor i Göteborg...



Ytterligare en myspys dag var så till ända...

Puss kram


Lämna en kråka tack!

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback