Eurovision song contest...

Usch och fy säger jag bara... Inte det att Norge vann för det var en lite originell låt *ler *Men en scen som väger 80 ton och ett kalas där notan landade på 340 miljoner eller vad det var... Hade vi ekonomisk kris i världen eller??? Har faktiskt aldrig förstått varför man satsr på själva showen och inte artisterna och sången... Visst jag förstår ju att show säljer men det handlar väl om låtskrivarna och sångerna egentligen? Och ärligt... Jag kommer inte i håg ett enda bidrag... Förutom då Norges, och Sveriges... Det enda jag kommer ihåg e den blinkande scenen, som förvisso var fräck, och pyrotekniken... Nej nästa år bemödar jag mig nog inte ens att titta på det... För om jag ska vara ärlig, så fast att jag e Schlagernörd, så e det lite uttjatat nu... Föredrar de där klämkäcka bidragen typ Linda Bengtzings och i år EMDs... Såna man kan gå och nynna på i evigheter... Såna låtar som verkligen biter sig fast... Försöka sjunga som Malena i "La Voix" ger jag mig inte ens på :S Aj min hals säger jag bara :S Nåja nu lämnar vi det ämnet=)

Var och hälsade på en av mammas gamla väninnor igår och det var riktigt trevligt... Hon kände dock inte igen mig, men det var väl väntat eftersom jag inte träffat henne på en sisådär 15-20 år=). Sen åkte vi vidare till Tinas föräldrar i Ystad och drack lite kaffe... Trevligt, trevligt... Christer e bara en spelevink ;) Tror Erika fick en liten chock *hehe*

Nåja nu e det iaf städning som gäller hela långa dagen, så det e väl lika bra att börja nu så man kan ta kväll hyfsat tidigt... Ha en underbar söndag... Och hoppas solen skiner på er=)

KRAM!!!

Lämna en kråka tack!
Postat av: MammaFiia

Nja den där esc e ju som den e, sverige skulle skickat nn annan.

Ja hade ingen kamera med mig idag för jossan hade givetvis gömt den strax innan vi skulle gå och ja har inte hittat den ännu=/ Men en kompis fottade.

Kram

Postat av: Cila

Håller med dig om de där om våra bidrag i år. Inte direkt trallvänligt.. det går ju inte direkt att sjunga den låten.. o de vill man ju med de låtarna.. tjata ut dem på karaoke=)

Tomas gillade oxå finland. så vi röstade på den med=)

KRam

2009-05-17 @ 21:02:22
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback