Nytt Tysklandsinlägg

E uppe tidigt för att tvätta så varför inte skriva ett inlägg först???*hehe*

Den 17/2-09

Klockan 8.00 steg vi upp och åt frukost kort därefter. Sen var det en snabb dusch och sen i väg till Marsipanens stad, Lübeck.

Vi började med att åka till Citti... Ett köpcentra med det absolut mesta *hehe* Men deras mataffär... Herregud... Det fans MINST 20 sorter av allt tyckte jag... Nåja fick handlat en hel del...



Gick en runda i centrum och vädret var enormt kallt.. Annars hade vi stannat längre. Jag klarade att gå förbi två kyrkor :D Vet inte vad de heter, men ni får gärna hjälpa mig... Tror att den med ett torn heter St Petri, men som sagt e inte säker...

  

Tog även en sväng in i Niederegger (Tror det stavas så) marsipanaffär... Och wow!! Fantasin e det verkigen inget fel på hos dem som gör marsipan här inte... Köpte en groda till Anne i födelsedagspresent...

  

Blev hungriga till sist och Erika och jag köpte varsin minipizza. Jättesöta och framförallt supergoda... (Och billiga)



"Marsipantornen" (Holsten Tor) var mäktiga och vackra att se på...



När vi kom tillbaka till Weissenhäuser bytte vi om och gick ner till badet igen... Passade på att fota lite därinne... Sen blev det bubbelpoolen för mig och mamma.

  

På kvällen åt vi lite och satt och pratade...

Lämna en kråka tack!
Postat av: Anders

Ser ju mysigt ut, men attan vad mycket stav fel man hittar...

2009-03-22 @ 07:25:46
Postat av: Anonym

Anders........ om du nu hittar så många stavfel så kanske du kan berätta vilka de e som är fel och rätta till dem? Så lär jag mig lite också

2009-03-22 @ 16:04:30

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback