Tänker tillbaka

Nu i semestetider kan ja inte låta bli att tänka tillbaka på hur det var när man var barn... *ler* Vilka minnen man har från somrarna då.... Det var full rulle, fast man inte gjorde något alls... Men då var man ue från morgon till kväll... Och oftast hade jag och mina kompisar bara en filt med oss... Sen ibland tog vi ut barbiedockorna eller dockorna och byggde kojor på rutschkanorna och lekte diverse lekar... Lånade filtar hos mormor och morfar...  Och bara lekte... Undrar om det finns hos dagens ungdomar? Jag tror det knappast för idag slutar ju barnen leka när de e 5-6 år och den tiden jag pratar om då var jag faktiskt närmare tio och mina kompisar några år äldre....

Att bara ta ut en filt och lägga sig på gräsmattan för att läsa var oxå ett måste på somrarna.... Och framåt kvällen så var det Burken och andra kurragömmalekar som gällde...

"Högtryck" var det på 92,8 och det programmet älskade jag verkligen! Underbart med "min" musik från morgon till kväll... De höll oftast på i 4 veckor från midsommar och lite framåt... Sen när de slutat så kändes det som om sommarlovet var över:( Men jisses.... De hade aktiviteter som hette duga... STandvolleyboll turneringar, "Hitta sändarpersonalen"- tävlingar och så vidare och så vidare....Kul var det iaf... Och det e något jag saknar i dagens läge oxå.... Finns ju inte några såna aktiviteter för dagens ungdomar.... Å andra sidan kanske inte ungdomarna e intresserade på samma sätt som förr, då det numera tydligen bara e datorn som gäller.... Men man kunde ju provat.... Hmmm.... Kanske värt ett försök *hehe*

I eftermiddag ska jag ner till mamma och ha lite genomgång om hur man lägger in bilder på datorn och hur man lägger upp dem på bilddagboken... Kan bli spännande:P

Men först måste jag städa lite... Och så kommer Anki hit för att titta på mina loppisgrejer.... Så full rulle hela tiden;)

Dags att dricka morgonens första kopp kaffe :) Ha en underbar dag och ett stoooooooooooooooooort GRATTIS TILL LENA SOM FYLLER ÅR IDAG!!!!! Stor kram till dig gumman!!!

Lämna en kråka tack!

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback