DaVinci-Koden av Dan Brown

Har precis läst ut den och jag ska vara ärlig och säga att den tillsist fick mig att gråta... Det hade jag verkligen inte väntat mig... Boken i sig e väldigt tung och det e många beskrivningar av platser som man kanaske behöver ha besökt för att kunna ta till sig, men i det stora hela e det en bra och läsvärd bok... MEN... Jag lånade den i inbunden form och orkade inte ens fem kapitel.... Fick inget sammanhang alls, men i somras bestämde jag mig för att ge den en chans till co hbeställde den i pocketform, tillsammans med Änglar och demoner (av samma författare, som jag nu måste börja läsa). Blev dock inte färdig till att börja med den förrän morfar blev jättesjuk och vi satt och vakade. Men då helt plötsligt gick det fort att läsa. Sen har den legat i dvala över vinter/vår och den senaste veckan har jag mer eller mindre sträckläst den. Spännande och lite läskig på sina håll, men jag har blivit väldigt spänd på att se Tempel Church i London och gå en promenad i Westminister Abbey...=) Kan även tänka mig ett besök på Louvren...

Men jag har blivit mer intresserad och nyfiken på vad historikerna säger om Graal. Har inte haft en aning om vad det är och har väl fortfarande inte, men det låter spännande och stort på något vis...

Och vilken resa Sophie Neuve och Robert Langdon gör på bara någon dag... lla ni som e intresserade av Chiffer och gåtor måste läsa den här... Jag ska erkänna att jag fuskade lite och gick händelserna i förväg, men i gengäld fick jag förståelse för vad som hände tidigare i boken... Hade jag inte gjort det hade jag nog varit tvungen att läsa om den både en och två gånger....

Betyg: 4 av 5

Den e hyfsat svår att förstå på sina ställen och det e lite vanskligt att få grepp om vem som är vem i början men tillsist fick iaf jag kläm på det... Helt klart läsvärd!

Lämna en kråka tack!

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback