Melodifestivalen!

Ja första deltävlingen gick ju igår... Själv såg jag inte den... Ganska konstigt egentligen med tanke på att jag e helfrälst i Schlagers... Men det ska itne vara vilket dravel som helst, utan det ska vara sånger i form med linda Bengtzings "Jag ljuger så bra" och så vidare... Tycker dock det e kul att det blivit så pass uppmärksammat som det blivit... Men jag ska vara ärlig och säga att jag orkar då inte sitta och titta en massa lördagar i rad,,, Visst e det bra att det blivit en massa deltävlingar och att svenska folket får välja osv... Men jag väljer att köpa skivan sen istället =) Och eventuellt se finalen... Ja jag vet... Medgångare :P Men det står jag för i det här fallet :D

Men en liten lista kan man väl kasnke göra...

Mina 3 absoluta schlagerfavoriter genom alla år (Svenska då)

3.En dag- Tommy Nilsson
2. Jag ljuger så bra- Linda Bengtzing
1. DIGGILOO, DIGGILEY- HERREYS

Bubblare: Måste bara inflika Sonja Aldén med "För att du finns" och Jimmy Jansson med "Amanda" här...(Fjortisvarning på den jag vet *Hehe*)

Back in the days var faktiskt Tommy bra tycker jag *ler* Och Linda hon e kanon... Imponerade på mig när jag såg henne i Kristianstad... Hon bjuder verkligen på sig själv den donnan!

Herreys... Ja vad finns det att säga... Jag fick aldrig sett den stora finalen 1984, men vi spelade in den... Minns det så väl... Ingen fick säga resultatet till mig för trots mina 7 år så skulle jag se hela omröstningen och allting dagen efter... Och jag grät nästan *hehe* Jisses vad söt Richard var och när jag sen fick chansen att krama om honom 10 år senare på en fotbollsmatch på Vängavallen då var jag helt plötsligt 7 igen :P Och han skrev autograf på Löwis jeans efter att han bekymrat undrat om det var okej med hennes föräldrar... "Det struntar jag i" sa hon resolut och han gav sig och skrev...

Nej men i alla fall... Ni som läser(Inte e det många men ni e trogna *hehe*) Kan ni inte göra er egen lilla topp tre på schlagerlåtar? Visst finns det väl någon som berört er oxå...

Ha en underbar söndag i solen! Det tänker jag... ska ner om till syster oxå för att hälsa på och kkela lite med Ebba oc hHugo=)

Lämna en kråka tack!
Postat av: Lena

Schlager vad är det? Inget som finns i min värld vad gäller musik i alla fall. Men jag kan ju ta ut mina tre bästa låtar just nu i alla fall så kan ni som läser få undra över musiken jag lyssnar på :)

1. Safe in a dream med Entwine
2. Walk away med the Crüxshadows
3. Bittersweet med Apocalyptica featuring Ville Valo

2008-02-10 @ 16:21:50
Postat av: Ese

*hehe *Nej det vet vi ju Lena ;) Men Safe in a dream e ruggigt bra faktiskt :D Håller med dig där;)

Postat av: elinor

hej !, tack så mycket nej jag sysslar väl inte med det direkt men jag kan nog ändån det mesta .! något su skulle ha hjälp med då ?

2008-02-11 @ 08:45:22
URL: http://litteellie.blogg.se
Postat av: Tim

ALLA med NANNE GRÖNWALL,jag gillar henne och hennes låtar
puss /MAMMA

2008-02-11 @ 14:30:59
Postat av: Tim

Hej mina topp3 är Augustin med Siw Malmquist, Goldenstar med elysion,och alla med Nanne Gronwall Kram/Tim

2008-02-11 @ 16:55:03

Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback