Tisdag 29/7

Nu tänkte jag summera resan till Göteborg så gott jag kan... Förde lite loggbok där uppe så vissa hållpunkter har jag ju... *ler*

Tisdagen började iaf klockan 3.45 här hemma. Steg upp, duschade och sen väckte jag barnen. De hoppade in i duschen och jag packade det sista... Tog en massa dubbelcheckar, innan vi, lite tidigare än beräknat , gick ner till Övre och tog en tidigare buss än vi planerat.

Väl inne på centralen tog jag en kopp kaffe innan tåget anlände och vi tryckte in oss med all vår packning *hehe*



Tågresan gick jättebra och 10.27 var vi uppe i Gbg =) Vi lastade av oss och gick för att köpa ett maxi 100 kort till spårvagnarna... Åkte bort till vandrarhemmet och lämnade alla våra väskor i deras bagageutrymme...



Sen tog vi en buss ner till Frölunda torg där vi bla åt och fick snygga cocacola glas :P



När vi gått klart där tog vi bussen tillbaka och checkade in på vandrarhemmet... Resan och dagen isig hade tagit en del på krafterna så vi bestämde oss för att vila lite och sen bara ta en kort promenad i Linnéstaden... Eftersom det var min födelsedag lyckades jag oxå bli bjuden på en oerhört god latte på ett cafe´ med namnet Kaffe Moster *Ähehe* Det stämmer ju in ganska bra på mig;)
 Grattis till mig :)

Efter glass och kaffe gick vi vidare oc hupptäckte att Göteborgarna har väldigt roliga namn på sina barer *hehe*

 Ett tillägg på den här skylten är "och kök"

Erika och Jocke tog sig uppför en låååång trappa men lata jag stannade nedanför och tog foton istället;) Men utsikten uppifrån såg ut såhär iaf:)



Det blev hyfsat tidig hemgång men vi sov inget vidare då det bodde en grymt skum typ på rummet... Eller vi upplevde honom som skum iaf... Lite besatt av Abby i Navy CIS... :S Han hade naglar som var målade i blodrött och filade som klor... Lite rödaktigt skägg och rakad skalp men sen växte håret vilt... I öronen hade han varningskyltar med älgar på... Tror han var tysk... Sov iaf med alla värdefulla saker under mitt täcke :S

Sådär... Dag 1 avklarad=) Kommer mera senare idag eller imorgon=)

Tjingeling!




Lämna en kråka tack!
Postat av: Jessie

Grattis i efterskott!!!!


Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback