Jordbävning!

Ja jo mycket ska man då vara med om... Och allt kommer så klart på samma gång... Imorse steg jag upp och skulle städa lite innan jobb. Ringde till Tina precis som vi bestämt och låg kvar för att dra mig lite. Klockan 6.10 gick jag upp och satte mig som vanligt vid datorn. Cirka 6.20 hör jag ett dovt muller och tänkte: "Jaha, nu har tvättmaskinerna i källaren verkligen fått spatt!!" Men det fortsatte och sen började det skaka... Jag hann tänka både att det var något som hänt utanför med tanke på att här var både blinkande blåljus och bärgningsbil i natt och tanken var att de kanske skulle sanera något... Nästa tanke blev att Ufon hade invaderat oss, men inget av det här verkade realistiskt och jag tänkte... Jordbävning... Nej det kan itne stämma...

Helt plötsligt kändes det i någon sekund som om jag blev tyngdlös och jag var beredd på att vibrationerna i väggar och golv var så kraftiga att golvet skulle dela på sig. Jag såg mig omkring men såg inget som rörde sig men kände det där jag skumpade fram på datorstolen. Satt som i trance och inte förrän det blev kusligt tyst kom jag mig för att resa mig upp... Men då var jag så orationell att jag bara gick fram och tillbaka och sen hörde jag på radion och upptäckte då att jag itne varit ensam om den här upplevelsen... Då började jag skaka och undrade hur det var med Erika som e hos Rikard... Vågade knappt ringa av rädsla för att höra henne alldeles skärrad... Men den lilla filuren hade sovit igenom hela saken...

Det var såklart det stora samtalsämnet idag och jag tror det e viktigt... Folk blev chockade och måste få prata av sig...

Usch nu ska jag försöka sova... Känns inte som om man vill lägga sig men har man något val??? Lite smått orolig e jag...

Annat som hänt idag... Ja Erika var hos optikern och det blir glasögon för hennes del... Kanske itne till hundra procent alltid men för det mesta... Söt hon kommer att bli:) Ännu sötare tror jag faktiskt=)

Nej natti på er!!

Tjingeling!

Lämna en kråka tack!
Postat av: Jessie

Jag märkte inte heller något av jordbävningen. Men mamma och pappa hade gjort ganska rejält 2,5 mil ifrån Kristianstad...


Skriv skriv skriv!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback